Atalian Global Services Türkiye Tesis Yönetim Hizmetleri Direktörü Mert Başer: “Bizler için amaç, müşterimizin konfor seviyesinde herhangi bir düşüş yaşatmadan verilen hizmetleri daha verimli ve daha az maliyetle bir adım ileriye götürmeye çalışmak” dedi.
Firmanızın verdiği hizmetler hakkında bilgi alabilir miyiz?
Atalian Global Services olarak, Türkiye’de 6 bin personeli ile tesis yönetimi, temizlik, güvenlik, teknik bakım, enerji yönetimi ve enerji verimliliği sertifikalandırma, inşaat&renovasyon, peyzaj ve resepsiyon hizmetleri sunuyoruz. Özellikle teknik bakım ve enerji yönetimi hizmetleri ile Türkiye’deki Facility Management sektöründe sunduğumuz hizmetlerde fark yaratıyoruz.
Tesis yönetim alanında verdiğiniz hizmetler farklı yapılara göre değişkenlik gösteriyor mu?
Tesis yönetim alanı dediğinizde çok geniş bir hizmet ağı, kapsamı ve buna bağlı olarak çok farklı sektörlerde hizmet sunma fırsatı ortaya çıkıyor. Dolayısıyla bu noktada bizler için doğru hizmeti etkin bir şekilde sunmak asıl amacımızı meydana çıkartıyor. Hizmet sunduğumuz tüm sektörlerde hizmet sunuş şeklimizi ve yapılanmamızı müşterimizin ihtiyaçlarına göre planlıyoruz.
Bir tesisin ihtiyaçları nasıl belirlenir? Otel, rezidans ya da konut olduğunda bu ihtiyaçların tespiti için neler yapılır?
Atalian Global Services Türkiye olarak bizlerin tesis yönetim hizmetlerini sunma anlayışımız 4 aşamadan oluşmaktadır: Birinci aşama; keşif ve fizibilite, ikinci aşama; projelendirme, üçüncü aşama; yönetim, dördüncü aşama ise denetim konseptinden oluşur. Bu 4 aşama her sektör için farklı ihtiyaçlar ve bilgiler gerektirir. Proje; otel, rezidans ya da konut olduğunda bizler için amaç, “müşterimizin konfor seviyesinde herhangi bir düşüş yaşatmadan verilen hizmetleri daha verimli ve daha az maliyetle bir adım ileriye götürmeye çalışmaktır. İhtiyaçları belirlerken bu anlayışı benimser ve uygulamaya çalışırız.
Bir yapının tesis yönetim hizmetleri veren bir şirket tarafından işletilmesinin yatırımcıya ve son kullanıcıya sağladığı avantajlar nelerdir?
Sunulan hizmetlerde “Ortak Yönetim ve Ortak Satın Alma” anlayışı benimseniyor. Bu da müşterilerimizin kendi uzmanlığı dışında kalan tüm hizmetlerde tek firma ile muhatap olmalarını ve hizmet satın alma maliyetlerinde tasarruf etmelerini sağlıyor. Bu şekilde hizmetler arası çapraz denetleme imkanı ortaya çıkmakta ve problemlere daha hızlı, etkin bir şekilde müdahale edilmektedir.
Gerek yurt dışı gerek Türkiye’de sektörün gidişatı ne yönde? Sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Artık bir iş sürecinin tamamının dış kaynak kullanımı yoluyla ilgili konuda uzmanlaşmış bir kuruma devredildiğini görüyoruz. Avrupa ve Amerika kıtalarında bu anlayış daha yaygın ancak Türkiye’de bu sektörde her geçen yıl daha gelişmekte ve müşteri bilinci artmakta. Bundan sonraki yıllarda tekli servis hizmet satın alma anlayışındansa, çoklu servisin sağlanacağı tesis yönetim hizmeti anlayışının benimseneceğini düşünüyorum. Atalian olarak bu düşünceyi benimseyip, yapılanmamızı ve hizmet anlayışımızı bu yönde geliştiriyoruz.
Kaynak: mallreport.com