Profesyonelleşmek ve sektörde var olan birçok rakibinizden öne geçmek istiyorsanız teknolojiye ve geleceğin iş yönetim süreçlerine gerekli yatırımları yapmak zorundasınız. Özellikle perakende sektörü gibi oldukça dinamik ve sürekli gelişen bir sektörde hizmet veriyorsanız, bu yatırımlar çok daha büyük önem kazanıyor. Her geçen sene iş yönetim süreçleri mecburen değişiyor. Gelenekselliğe takılıp kalmışlık artık sizleri gerçekten yok olmaya mahkum ediyor. Tüm bunları bilmenize rağmen işin içerisinden nasıl çıkacağınızı düşünüyorsanız bu konuda sizleri global ölçekli bir firmayla, ATALIAN’la tanıştıracağız.
“İşinizi kolaylaştırmak bizim işimiz” mottosuyla hizmet verdiğiniz sektörde ATALIAN olarak neler yapıyorsunuz? Kendinizi nasıl tabir ediyorsunuz?
ATALIAN, Türkiye’de 4 yıldır faaliyet gösteriyor ancak globalde geçmişi 1944 yılına dayanıyor. Tesis yönetimi, temizlik, güvenlik, enerji yönetimi, teknik bakım, inşaat & renovasyon, resepsiyon ve peyzaj olmak üzere çok geniş bir hizmet ağıyla müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılıyoruz. Kendimizi faaliyet gösterdiğimiz tüm ülkelerde girişimci ruhla hareket eden, müşterilerine her an ulaşabilecekleri yakınlıkta olan ve hizmetlerini sürekli geliştirebilmek adına eğitimlere son derece önem veren bir entegre tesis yönetim markası olarak tanımlıyoruz.
Entegre tesis yönetimi aslında yeni dönemde oldukça fazla önem kazandı. Bu kavramı duyduğumuzda ne anlamalıyız? Tam olarak nasıl bir hizmet sunuluyor firmalara bu anlamda?
Türkiye’de tesis yönetimi dendiğinde işin kapsamı tam olarak anlaşılmıyor. Bu da sektörün tam gelişmediğinin ya da doğru anlatılamadığının bir göstergesidir. Bizler de bu düşünceyle Tesis Yönetim Derneği’ni kurup sektörü bir sonraki aşamaya taşımak istedik. Tesis yönetimi aslında: “Siz uzmanlık alanınız olan kendi işinize odaklanın. Kendi işiniz dışındaki bütün yan hizmetleri uzmanına bırakın. İsterseniz parçalayarak, isterseniz tek bir firmaya taşere edin.” anlamına geliyor. Kapıdaki resepsiyondan peyzaja, güvenlikten temizliğe, teknik servisten bina yönetimine kadar her şeyi biz yapabiliriz aslında. Tesis yönetiminde bizim özelliğimiz, müşterilere esnek çözümler sunmak. Biz bu yan hizmetleri en uygun, en ekonomik şartlarda, en üstün kalite seviyesinde ve entegre olarak size sunabiliriz diyoruz. Böylelikle hayatınızı kolaylaştırıyorsunuz, uzmanlık alanınız dışındaki konularda vakit harcamıyorsunuz. Mesela bir hastanede öncelik hastaların tedavi olmasıdır, ama bir odadaki ısı seviyesiyle alakalı ya da yanmayan bir aydınlatma armatürüyle alakalı çok fazla dertlenmek istemezsiniz. Yani biz binanın organizasyonunu daha efektif hale getiriyoruz. Binanın hem yazılım, hem donanım hem de güvenlik olarak işletilmesini üzerimize alıyoruz.
Yaz aylarının gelmesiyle birlikte özellikle soğuk hava depoları yönetimi ve bu tesislerden firmalara ürün tedariği çok daha fazla önem kazanıyor. Bu anlamda siz firmalara nasıl çözümler sunuyorsunuz?
Yukarıda saydığımız geniş hizmet ağınının yanı sıra müşteri taahütü olarak adlandırdığımız bir faaliyet kolumuz daha bulunmakta. Müşteri taahhütleri kapsamında mekanik, elektrik ve inşaii taahütler ile birlikte soğuk hava depolarının kurulumunu ve müdahale için uzaktan kontrol sistemine entegre edilmesini sağlıyoruz. Bir soğuk hava deposunun sahip olması gerektiği ısıyı sürekli olarak uzaktan izleme birimlerimizle takip edip, mobil ekiplerimizle müdahele ederek olağandışı değişikliklerde müşterilerimiz sorun yaşamadan durumu kontrol altına alıyoruz. Yani kısaca soğuk hava depoları projelendirme, mühendislik, taahhüt ve uygulama konularında çözümler sunuyoruz. Eğer sistemde bir sorun yaşanırsa sözleşmelerimizde yer alan taahhütler gereği müşterilerimizin zararını karşılıyoruz.
Perakende sektörü özelinde hangi firmalarla çalışıyorsunuz? Özellikle bu sektöre sunduğunuz katma değerler neler?
Ülkemizin son iki yıldır içinde bulunduğu sert jeopolitik ve makroekonomik koşullar perakende zincirlerinin üzerindeki baskıyı artırdı. Sektörün önündeki temel sorun, müşteri davranışlarının ve yolculuğunun değişmiş olması. Bu nedenle müşterilerimize kendi iş alanlarına odaklanmalarına imkân sağlayarak, ihtiyaç duyduklara diğer tüm hizmetlere yenilikçi bakış açısıyla çözüm üretiyoruz. Türkiye’nin dev süpermarket zincirleri ve hipermarketleri, Türkiye’nin öncü moda ve giyim mağazaları, kozmetik ve kişisel bakım marketi zincirleri teknik servis ve soğuk hava depoları yönetimi, enerji izleme hizmetleri sunduğumuz perakende sektörü firmalarından. Teknik servisimiz kapsamında VRF ve Chiller sistemler ile her türlü klima, jenaratör ve UPS bakımlarından, elektrik pano ve tesisatları, AG-OG trafo merkezleri bakımı, otomasyon sistemleri bakımı ile birlikte operasyonel bilgi kaynağımız olan yazılım desteğiyle arıza müdahale hizmetlerimize kadar çok yaygın bir hizmet ağımız bulunuyor. ATALIAN global güç ve yerel uzmanlığın birleştiği noktada sektöre alanında uzman firmaları satın alarak girdiği için 20 yıldan fazla tecrübeli uzman kadrosuyla 2 binden fazla noktada, yüzlerce hizmet çeşidi ile mağaza, otel, alışveriş merkezi, endüstriyel tesis, banka ve hastanelerin, eğitim kurumlarının her türlü tesis yönetimi hizmetlerini karşılamakta, sektöre uygun entegre çözümler üretmekte. Örneğin perakende sektöründe müşterilemize yönelik elektrik ve mekanik sistemlere periyodik olarak koruyucu bakımlar uygulayarak müşterilerimize düzenli raporlama ve takip olanağı sağlayabiliyoruz. Bu segmente özel olarak sunduğumuz malzeme ihtiyaç analizi ve takibi, gerektiğinde ekipman ve malzeme tedariği, multi rol personel ile sağlanan stok planlama sistemi ile riskleri minimuma indiriyoruz.
Global bir firma olarak Türkiye pazarını değerlendirecek olsanız ortaya çıkan farklılık ve benzerlikleri nasıl sıralayabilirsiniz?
Entegre tesis yönetimi dediğiniz zaman işiniz dışındaki bütün hizmetleri dışarıdan alıyorsunuz ve biz tek elden bunu sağlayabiliyoruz. Türkiye’de en büyük 10-15 temizlik ve güvenlik firmasını ele alırsak bunlar pazarın belki yüzde 10-15’ine hitap edebiliyor. Bunun gerisinde yüzlerce firma var ve pazarın yüzde 80’ine bu firmalar hitap ediyor. Çok dağınık bir pazar var ve bu pazarın toparlanması gerekiyor. Avrupa’ya ya da gelişmiş ülkelere baktığımız zaman orada daha büyük ve daha az sayıda firma var. Doğal olarak pazarın daha büyük bir kısmına, mesela ilk on firma pazarın yüzde 50’sine hitap edebiliyorlar. Türkiye’de de zamanla bu olacaktır. İlk 10 firma daha da büyüyecek ve 10 yıl içinde pazarın yüzde 50’sine hitap edebilecek. Satın almalar ve birleşmeler de olacak. Dolayısıyla entegre tesis yönetimiyle birlikte kalite konusunda firmaların çıtaları da yükselmiş olacak.
Çoklu iş süreçlerine çözüm sunan bir firma ATALIAN, geniş bir portföyle de çalıştığınızı ele alırsak Ar-Ge süreçlerinizi ve çözüm üretme aşamalarınızı nasıl yönetiyorsunuz? Bu anlamdaki yatırımlarınızdan bahsedebilir misiniz?
Ar-Ge çalışmalarımızı parametresel anlamda servis kanadına uzaktan destek vererek ve mobil ekiplerle zaman kaybını azaltarak, verimliliği arttıracak yönde geliştirmeye çalışıyoruz. Bu anlamda arızanın servis boyutuna taşınıp-taşınamayacağının kararını vererek tasarruf imkânı sağlayabiliyoruz.Mekanik Tesisat, Taahhüt ve Test & Commissioning tecrübesi olan bir “teknik servis” firması olmamız sebebiyle; işletmelerin ve mağazaların yapısına en uygun uzun vadeli çözümleri sunuyoruz. Elde olan kaynakları kullanarak, maliyeti ve kayıpları düşürüyoruz. Bu anlamda mağazalara sunduğumuz hizmetlerde kalitetimizi arttırmaya yönelik olarak teknolojiyi kullanarak hizmet sunuyoruz. Bu nedenle de teknolojinin yanı sıra eğitim alanında da yatırım planlarımız bulunuyor.
Çok uluslu bir firma olarak özellikle teknolojik gelişmeler anlamında nasıl bir gelecek bekliyor bizleri? Firmalar bu geleceğe nasıl hazırlanmalı sizce?
Teknoloji ve dijitalleşme ile birlikte tüketici/müşterilerden gelen veriler çok büyük miktarlara ulaşmış durumda. Bu veriler, teknolojinin desteğiyle en doğru ürün ve hizmetin sunulabilmesi için büyük önem taşıyor. Veriyi iyi yönetmek her sektörde çok önemli ancak perakende sektörü için kritik önem taşıyor. Çünkü sektörün atacağı her adım artık bu analizlerin doğruluğuna bağlı. Bunun için perakende firmalarının müşteri yolculuğunu en iyi şekilde okuyabilecek ve takip edebilecek sistemlere sahip olması gerekiyor. Önümüzdeki yıllarda işgücü ihtiyacının niteliği ve işgücünün kullanımında teknolojik gelişmelere bağlı olarak temel değişimler yaşanacak. Bu değişimler, sektör genelinde karlılık baskısının arttığı ve düzenlemelerin sıkılaştırıldığı günümüzde önemli bir farklılaşma alanı olacak. İnovasyonu merkeze alıp, geleceği iyi okumamız gerekiyor. Gelişmelere geniş açıyla bakıp, firmamızdaki tüm işlemleri bu bakış açısına uydurmalıyız.
Kaynak: perakende.org