ATALIAN Entegre Tesis Yönetimi Ceo’su Uğur Oktar, global bir entegre tesis yönetimi şirketi olarak tüm hizmetleri tek elden sunabilecek güçte bir firma olduklarını ifade etti.
Kaliteli tesis yönetimi için gerekli olan bileşenler ve yönetim stratejileri nelerdir?
Kaliteli bir tesis yönetimi için entegre tesis yönetimi hizmetleriyle yeni ve teknolojik çözümler üretilir, hayatı kolaylaştıracak modern yaşam alanları oluşturulur. Entegre tesis yönetimi, bir işletmenin faaliyetlerinin sürekliliğini sağlayan birçok parçadan insan, süreç, mekan ve teknoloji bileşenlerini kapsayan bir bütün elde etmek için uygulanan hizmetlerdir. Başka bir deyişle, bir tesisin uçtan uca bütün ihtiyaçlarını karşılamayı hedefler. Bu anlamda ATALIAN global bir entegre tesis yönetimi şirketi olarak çok önemli bir hizmeti tek elden sunabilecek uzmanlık, esneklik ve güçte bir firma olarak öne çıkmaktadır.
Tesis yönetim alanında verilen hizmetler farklı yapılara göre değişkenlik gösteriyor mu?
Elbette, binaların kullanım amaçlarına göre sunulan hizmetin kapsamı ve teknik bilgi becerisi farklılık göstermektedir. Tesis yönetim alanı dediğinizde çok geniş bir hizmet ağı, kapsamı ve buna bağlı olarak çok farklı sektörlerde hizmet sunma fırsatı ortaya çıkıyor. Dolayısıyla bu noktada doğru hizmeti etkin bir şekilde sunmak asıl amacımız oluyor. ATALIAN bünyesinde yer alan uzman kadrolarla bu konularda tesis yönetim ve işletmecileri için doğru iş ortağı olmayı sürdürüyoruz. Örneğin yeni bir tesisin teknik tasarımında destek olmak, en uygun teknik çözümlerle tesisi kurmak, işletmek ve yönetmek konularında global gücümüzü yerel uzmanlık ve çözümlerle destekliyoruz. Hizmet sunduğumuz tüm sektörlerde yapılanmamızı müşterimizin ihtiyaçlarına göre planlıyoruz.
Bir tesisin ihtiyaçları nasıl belirlenir? Otel, rezidans, AVM, hastane ya da konut olduğunda bu ihtiyaçların tespiti için neler yapılır?
ATALIAN’ın tesis yönetim hizmetleri sunma anlayışı 4 aşamadan oluşmaktadır: Birinci aşama keşif ve fizibilite, ikinci aşama projelendirme, üçüncü aşama yönetim, dördüncü aşama ise denetim üzerine kuruludur. Bu 4 aşama her sektör için farklı ihtiyaçlar ve bilgiler gerektirir. Proje; otel, rezidans ya da konut olduğunda bizler için amaç, müşterimizin konfor seviyesinde herhangi bir düşüş yaşatmadan, değer katarak; verilen hizmetleri daha verimli ve daha az maliyetle bir adım ileriye götürmeye çalışmaktır. Anlaşılacağı üzere ihtiyaçları belirlerken aslında birçok sektör için kendi çekirdek işleri dışında kalan tüm işleri yaparak, işletmelerin kendi çekirdek işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz.
Bir yapının tesis yönetim hizmetleri veren bir şirket tarafından işletilmesinin yatırımcıya ve son kullanıcıya sağladığı avantajlar nelerdir?
Herhangi bir tesisin tüm hizmetlerini tek elden vermek, ATALIAN’ın sahip olduğu uzman kadrosu ve yıllara dayanan tecrübesiyle ayrıştığı bir iş alanıdır. Bu noktada belirtmemiz gereken bir nokta da verimlilik. Yatırımcılarla birlikte yönetim şirketleri için çok önemli olan enerji maliyetlerini düşürmek için uzmanlık çözümlerinin tek elden ve uzman kadrolarla verilmesi bu hizmetlerin entegre bir biçimde temizlik ve güvenlik hizmetleriyle desteklenmesiyle birlikte hem yönetsel ve organizasyonel olarak işletmeleri rahatlatıyor, hem de işletmelerin öz kaynaklarını sadece kendi asıl işlerinde kullanabilmeleri için fırsat sunmuş oluyoruz. Son kullanıcı ise aldığı hizmetler de kalitenin etkisini kolaylıkla fark edebiliyor ve aldığı hizmetin keyfini sürebiliyor.
Kaynak: Hizmetix