Hataları önlemek ve personeli doğru kullanıma yönlendirmek için kullanılan kimyasal dispenserler üzerinde etiketleme yapmanın önemine değinen ATALIAN Eğitim ve Denetim Müdürü Dicle Bakır, “Etiketler kimyasal adı, kullanım alanı ve kişisel koruyucu donanım bilgilerini gösteren resimli ve yazılı bilgileri içermelidir” diye belirtti.
Ortak kullanım alanlarının temizliğinde özellikle nelere dikkat edilmelidir? Bu konudaki önerileriniz neler?
Çöp kovaları, koridorlar merdivenler, asansörler, oturma gruplarının ve ortak alanda kullanılan tuvaletler ile diğer saniter alanlarda doğru ürün kullanımı ve uygulama ile temiz tutulması düzenli kontrol ve personelin eğitimi ile mümkündür. Herkese açık olan bu alanlarda, özellikle hastalık yapıcı mikropların yayılmasını önlemek için el değen bölgelerde temizlik sıklığı ve renk kodu sisteminin hijyenik olarak uygulanması önemlidir.
Peki, bir de tehlikeli temizlik maddeleri kullanımı var. Bu ürünlerin kullanımında dikkat edilmesi gereken hususlar neler?
Kullanılacak tüm temizlik ürünlerinde dikkat edilmesi gereken konu; doğru ürünü, doğru alanda, doğru miktarda ve doğru yöntemle kullanmaktır. Bunlara uyum sağlanmadığı takdirde en masum ürün bile insan ve çevre sağlığı için tehlikeli olabilir. Bu nedenle personelin kimyasalın yüzeye, kişiye ve çevreye verebileceği zararlar ile kullanma ve korunma yöntemi hakkında eğitim alması önemlidir. Bununla birlikte çalışanların sağlık ve güvenliği için İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanı tarafından Risk Değerlendirme yapılması, ürününün güvenli kullanımı hakkında bilgileri içeren malzeme güvenlik bilgi formları (MGBF) ve depolama koşulları hakkında personelin bilgilendirilmesi gerekir. Ayrıca sahada hataları önlemek ve personeli doğru kullanıma yönlendirmek için kullanılan kimyasal dispenserler üzerinde etiketleme yapılmış olmalıdır. Bu etiketler kimyasal adı, kullanım alanı ve kişisel koruyucu donanım bilgilerini gösteren resimli ve yazılı bilgileri içermelidir.
İnsan sağlığının korunması bilinciyle “hijyenik dokunuş” konseptli ürünler üretmek oldukça önem arz ediyor. Peki, sizin bu konuda üretmiş ya da sunmuş olduğunuz çözümler neler?
Temizlenmiş alanın hijyenik olması, kişiye sağlıklı güvenli bir ortam sunmaktan geçer. Günlük yapılan temizliğin yanı sıra periyodik olarak temizlenecek alanların tespiti, planlanması, uygulanması ve sürekliliğinin sağlanması gereklidir. Bunu sağlamak da disiplinli ve sistemli bir temizlik anlayışı ile mümkündür. Bu yönde sahada uygulanan en önemli konulardan biri çapraz bulaşmayı önlemek için uygulanan renk kodu sistemidir. Sistem kırmızı-sarı-mavi ve yeşil olmak üzere standart olarak dört renk üzerine kurulmuştur. Örneğin bizim uygulamamızda bunun dışında tuvaletin dış kapısı için ayrı renk ve cinste bez kullanarak (ofis, ortak alan vb.) diğer kapılarla olan ayrım sağlanmıştır.
Atalian olarak bezin sekiz yüzünü kullanma metodonun uygulanması, nemli bez ve nemli mop kullanma yöntemi ile kirlenen bez ve mopun yeniden kullanılmaması, bununla birlikte kontaminasyonun önlenerek hijyenik temizlik sağlanması yönünde çalışmalarımız mevcuttur.
Ürün ve hizmet fiyatlandırmasını neleri baz alarak yapıyorsunuz?
Hizmet fiyatlandırmasında Atalian olarak, doğru iş gücü ve iş planlaması ile birlikte gerçekçi işçilik maliyeti oluşturulmasına önem veriyoruz. Sarf malzeme, kimyasal ve makine giderlerini, hizmet verilecek projedeki ihtiyaca göre saptayıp maliyetlendiriyoruz. Kimyasalın fiyatlandırılmasında doğru tüketim sistemi kurularak karlılık sağlamayı hedefliyoruz. İş Sağlığı ve Güvenliği tedbirleri ise şirket bünyesinde bulunan hekim ve uzmanlarla sağlanarak maliyetlendirilmektedir.
Kaynak: Hizmetix