8 dalda hizmet verdiklerini belirten ATALIAN CEO’su Uğur Oktar, “Yönetsel ve organizasyonel olarak işletmeleri rahatlatıyor, sadece kendi asıl işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz” diyor.
Tesis yönetimi sektörünün en önde gelen firmalarından biri de ATALIAN… ATALIAN CEO’su Uğur Oktar’a ‘entegre tesis yönetimi’ kavramı ve şirketin hizmetleriyle ilgili sorular yöneltildi.
Entegre tesis yönetimi, ülkemizde yeni bir kavram. Derneği daha yeni kuruldu. Firmaların çoğu bu kavramla ilgili yeterince bilgi sahibi değil. Sektörün lider firmalarından biri olarak pazarın şu anki durumunu ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Türkiye’de tesis yönetim sektörü, en çok istihdam yaratan ve neredeyse bütün ticari, endüstriyel ve konaklama amaçlı binalarda ihtiyaç duyulan bir alan olarak ön plana çıkıyor. Ülkemizde profesyonel anlamda bina ve tesis yönetimine, 1990’larda yapılan yüksek katlı ve nitelikli binalarla, plazalarla başlandığını söyleyebiliriz. Türkiye özellikle yapılaşma yönünden büyük bir gelişim içinde olduğu için tesis yönetimine ihtiyaç da aynı paralelde artıyor. Dev alışveriş merkezleri, plazalar, hastaneler, market zincirleri, fabrikalar ve lüks otellerin inşası, tesis yönetimi ihtiyaçlarını artırıyor. Dünyaya baktığımızda henüz yolun başında olduğumuzu söyleyebiliriz. Tesis yönetim hizmetini temizlik, güvenlik, teknik ve peyzaj gibi alt başlıklar halinde ayrı ayrı yönetmek yerine, bütünleşik olarak tek elden yönetmek ve bunun faydalarını müşterilere sunmak, gelişmekte olan bir sektörün temel amacı olmalıdır. Yaşamımızın her alanına dokunan tesis yönetimi gerçeği önümüzdeki 5 yılda sektörün önemli ölçüde büyümesine neden olacak. Bu anlamda kaliteli ve müşteri ihtiyaçlarıyla uygun, esnek çözümler sunabilen, çözüm odaklı uzman firmalar ayakta kalabilecek.
Entegre tesis yönetimi hizmeti alan firmalar, ne tür avantajlar elde ediyorlar?
Entegre tesis yönetimi, sağladığı avantajlar sayesinde her geçen yıl şirketler tarafından daha fazla tercih ediliyor. Başka bir deyişle, şirketler karmaşık ihtiyaçlarını kendi içlerinde çözmek yerine operasyonel maliyetleri düşüren, zaman kaybını azaltarak verimliliği artıran entegre tesis yönetim hizmetlerine yöneliyorlar. Entegre tesis yönetimi hizmetini kullanan işletmeler ana faaliyet alanlarına odaklanıyor, maliyetten ve enerjiden tasarruf sağlayabiliyor ve de sürdürülebilir stratejiler oluşturabilmek adına uygun zeminde çalışabiliyorlar.
YÖNETSEL OLARAK İŞLETMELERİ RAHATLATIYORUZ
Kullanıcılara sunduğunuz hizmetler neler?
ATALIAN, Türkiye’de müşterilerine 8 dalda hizmet sunmaktadır. Bunlar; Tesis Yönetimi, Temizlik, Güvenlik, Enerji Yönetimi ve Bina Otomasyon Sistemleri, Teknik Bakım, İnşaat ve Renovasyon, Resepsiyon ile Peyzaj’dan oluşmaktadır. Anlaşılacağı üzere aslında birçok sektör için kendi çekirdek işleri dışında kalan tüm işleri yapıyor, böylece işletmelerin kendi çekirdek işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz. Bunu yaparken hem yönetsel ve organizasyonel olarak işletmeleri rahatlatıyor, hem de işletmelerin öz kaynaklarını sadece kendi asıl işlerinde kullanabilmeleri için fırsat sunmuş oluyoruz.
Bu saydığınız işlerin birçoğu nitelikli işgücü bulmak açısından oldukça zor alanlar. Nitelikli iş gücünü nasıl sağlıyorsunuz?
ATALIAN olarak bu alanda da yaptığımız yoğun eğitim programlarıyla bu açığı kapatmak için elimizden geleni yapıyoruz.
Destek hizmetleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?
Uzman ekiplerimizin 20 yıllık tecrübesi ve finansal gücümüzle temizlik ve güvenlik hizmetlerinin yanı sıra, projelere değer katan hizmetler sunuyoruz. Örneğin ülke çapında yaygın mağaza zincirlerine mobil ekiplerimiz sayesinde hızlı ve etkin biçimde teknik bakım hizmeti sunabilmekteyiz. Anahtar teslim projelerden oluşan elektrik ve mekanik taahhüt hizmetleri sunuyoruz. İstanbul ve İzmir merkezlerinde Türkiye’deki en geniş uzaktan izleme aktivitesi ile ülke çapında soğutma dolaplarını, aydınlatma ve iklimlendirme sistemlerini izleme verilerine göre yönetiyoruz. Bunun yanısıra VRV sistemlerinin satışını ve kurulumunu sağlıyoruz. Enerji yönetimi ve otomasyon sistemleri ile plaka tanıma sistemleri alanlarında projelendirme, devreye alma işlerini gerçekleştirebiliyoruz. Enerji yönetimi yazılımımız Ergelis, ATALIAN’a özgü bir yazılım. Ayrıca bakım süreçlerini takip etmek için kendimize ait bir yazılım kullanıyoruz. Böylece performans ölçümü ve raporlama bir sorun olmaktan çıkıyor. AVM’lerde yönetmelik gereği zorunlu hale gelen Plaka Tanıma Sistemleri (PTS) için ise kendi konusundaki yetkinlikleriyle bizi bir adım öne taşıyan MOBESE AŞ ile işbirliğimiz bulunuyor ve böylelikle müşterilerimize hızlı ve sorunsuz sistemler kurmayı taahhüt ediyoruz. PTS hizmetinin hassasiyetinin bilincinde olarak tüm süreçlere hakim olduğumuz için emniyet kabulü tarafında ise en hızlı hareket kabiliyetine sahip firma olarak öne çıkıyoruz.
TEKNİK BAKIM VE ENERJİ YÖNETİMİ HİZMETLERİYLE FARK YARATIYORUZ
Sizi diğer firmalardan ayrıştıran özellikleriniz neler?
ATALIAN olarak hedefimiz uzman ekiplerimiz, bilgi birikimimiz ve tecrübemizle sektöre değer katmak. Her geçen gün artarak yoğunlaşan ve zorlaşan rekabet nedeniyle sadece kaliteli hizmet sunmak başarı için yeterli olmuyor. Rakiplerinizde olmayan, farklı hizmetler ortaya koymak zorundasınız. Sürekli aynı metodlarla farklı sonuçlar elde edemeyeceğimiz için farklı hizmet alanlarında uzmanlaşıyoruz. ATALIAN olarak enerji yönetimi, otomasyon ve izleme sistemleri, taahhüt hizmetleri ve tesis yönetim hizmetlerini bir arada sunan ilk ve tek firma olarak kendi kulvarımızda ayrışmaktayız. Türkiye pazarına 2013’te girsek de tesis yönetimi hizmeti veren büyük oyuncular arasında ilk beşte pozisyon almaktayız. Türkiye’de 6 binin üzerinde personelle tesis yönetimi, temizlik, güvenlik, teknik bakım, enerji yönetimi ve enerji verimliliği sertifikalandırma, inşaat&renovasyon, peyzaj ve resepsiyon hizmetleri sunuyoruz. Özellikle teknik bakım ve enerji yönetimi hizmetleriyle Türkiye’deki ‘facility management’ sektöründe sunduğumuz hizmetlerde fark yaratıyoruz.
FM EXPO İSTANBUL, SEKTÖRÜN GELİŞMESİ İÇİN İYİ BİR ADIM
Kurucuları arasında yer aldığınız Tesis Yönetimi Derneği (TRFMA), sektörün ilk fuarını organize ediyor. Fuarla ilgili düşünceleriniz ve beklentileriniz neler?
Tesis yönetimi konusunda örnek oluşturacak firmaların Tesis Yönetim Derneği çatısı altında bir araya gelmeleri ve sektörün sorunlarına ortak çözümler aramaları gibi örneklerin sektörün gelişmesinde iyi bir ilk adım olacağını düşünüyoruz. 9-11 Mayıs’ta İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşecek olan FM Expo İstanbul Tesis Yönetim Fuarı, bu anlamda Türkiye’de bu sektörün gelişimine katkı sağlayacak ilk faaliyetlerden olacak. Ülke ekonomisi, işletmelerin verimliliği ve çalışanların mutluluğu için gerekli bir buluşma ve gelişme platformu oluşturacağını düşünüyoruz.
Kaynak: Hizmetix