Uygun fiyatlarla kaliteli hizmet verme konusunda öncelikle eğitim ve kalite departmanlarına büyük iş düştüğünü söyleyen ATALIAN Global Services Firma Yetkilisi Kürşat Harmancı, ATALIAN olarak yoğun eğitim programları sonucu, personele malzeme maliyetini düşürücü, tasarrufa dönük bir refleks ya da ezber kazandırdıklarını belirtti.
Otel, AVM, okul… gibi alanlarda yoğun insan sirkülasyonu yaşandığı için temizlik sorunu yanında hijyen problemi de ortaya çıkıyor. Bu gibi yerlerde hijyen ayrı bir önem kazanıyor. Peki, bu alanların temiz, düzenli ve hijyenik olması için neler yapıyorsunuz?
Günümüzde ortak yaşam alanlarının artan büyüklüğünü ve çeşitlenmesini göz önünde bulundurduğunuzda hijyen sorununda en önemli etkenin çapraz kontaminasyon olduğu ortaya çıkıyor. Milyonların gezdiği veya zaman geçirdiği bu alanlarda elbette hijyen daha fazla önem taşıyor. Örneğin okullarda akşam, öğrenci çıkışı ve teneffüs sonrası, belirli alanlarda probleme açık yerler olan WC, masa, kapı kolları, oyun, soyunma ve giyinme alanları gibi öncelikli bölümler dezenfektan katkılı kimyasallar ile temizleniyor. AVM’lerde ise asansör, yürüyen merdiven, alışveriş sepeti, çöp alanları, WC ve bebek bakım alanları öncelikle dezenfekte ediliyor. ATALIAN temizlik ekiplerimizin bu alanlarda iş planları ve kimyasal eğitimleri farklılık gösteriyor.
Temizlik sektörünün önemli sorunlarından biri de uygun fiyata kalitesiz işler yapan firmaların varlığı… Peki, uygun fiyata kaliteli hizmet vermek mümkün mü? Siz bu dengeyi nasıl sağlıyorsunuz?
Tabii ki uygun fiyatlarla kaliteli hizmet vermek mümkün; ancak bu konuda öncelikle eğitim ve kalite departmanlarına büyük iş düşüyor. ATALIAN olarak bizler, hizmetin kalitesini yukarıda tutmak adına yoğun eğitim programları sonucu, personelimize malzeme maliyetini düşürücü, tasarrufa dönük bir refleks ya da ezber kazandırıyoruz. Bir örnek vermek gerekirse; Bilkent Üniversitesi’nde eğitim yoğunluğu sonucu personelin kullandığı kimyasal miktarının düşürüldüğünü, ekipman ve makine bakım onarım maliyetlerinin azaltıldığını gördük. Satın alma ve pazarlama iş birliğini sağlayıp müşterinin taleplerini doğru analiz ederek, maliyetin altında çözümler buluyor ve bu dengeyi sağlıyoruz. Satış ve pazarlama birimimiz, kurumları doğru şekilde inceleyerek, fiyat ve süreç performansı yaratarak; operasyon birimimiz ise içeride temizlemek değil, kirletmemek kültürü üzerine çalışmalar yaparak kaliteli hizmete odaklanıyor. Bunun sonucunda ATALIAN kalitesi müşterimize yansıyor ve devamlı olarak yüksek müşteri memnuniyeti bizleri motive ediyor.
Ortak kullanım alanlarının periyodik olarak en ince ayrıntısına kadar temizlenmesi önemlidir. Peki, ortak kullanım alanlarının temizliğine yönelik nasıl bir periyodik programlamanız mevcut?
Kurum inceleme ile verilen teklif sonucu proje başlangıç süreci; iş planları ve temizleme sıklıkları analizi, günlük, haftalık, 15 günlük ve aylık programlar şeflerimizin, bölge yöneticilerimizin dahil olduğu toplantılar ile saptanır ve uygulamaya başlanır. Süreç içerisinde yapılan planlamalarda gerekli olan revizeler yapılır. Aylık olarak gerçekleştirilen denetimler ile yapılan işlerin uygunluğu ve yeterliliği denetlenir, denetlemelerin sonuçları aylık olarak üst yönetime sunulur.
Kaynak: Hizmetix