ATALIAN Global Services CEO’su Uğur Oktar, Mall Report dergisine verdiği röportajda, geniş bir hizmet yelpazesi ile çözümler sunduklarını belirterek, bütün beklentileri tek elden karşılayabilecek durumda olduklarını ve güçlü servis sağlayıcı olarak müşterilerin kendi iş alanlarına odaklanmalarını sağladıklarını dile getirdi.
ATALIAN olarak Türkiye’ye ne zaman geldiniz, ülkedeki yapınızla ilgili bilgi verir misiniz?
ATALIAN Global Services, Türkiye pazarına, alanında uzman firmaları satın alarak 2013 yılında giriş yaptı. 4 yılda çok hızlı bir büyüme ile 5 binin üzerinde çalışana ulaştı. ATALIAN, Türkiye’de müşterilerine tesis yönetimi alanında proje danışmanlığından başlayan, daha sonra projenin yaşam süresi boyunca devam eden tüm tesis yönetim alanlarında hizmet sunmaktadır. Bunlar; entegre tesis yönetimi, temizlik, güvenlik, enerji yönetimi ve otomasyon, teknik bakım, inşaat ve renovasyon, resepsiyon ile peyzaj gibi tamamlayıcı hizmetlerden oluşmaktadır. Anlaşılacağı üzere aslında birçok sektör için kendi çekirdek işleri dışında kalan tüm işleri yapıyor, böylece işletmelerin kendi çekirdek işlerine odaklanmalarını sağlıyoruz.
Tesis yönetimi alanında ne tür farklılıklar sunuyorsunuz?
En önemli farkımız, geniş bir hizmet yelpazesinde çözümler sunmamız, müşteri ihtiyaçlarına uygun olarak esnek çözümlere adapte olabilmemiz, mühendislik, danışmanlık ve enerji yönetimi gibi konulardaki uzmanlığımız. Şirketlerimizden ‘EVD’, Türkiye’de enerji verimliliği konusunda çalışmaya başlayan ilk kurumlardan biri. Sahip olduğumuz tecrübe ile müşteri tesislerinde ister bina, ister fabrika olsun, enerji tasarrufu sağlayan çözümler sunabiliyoruz. ‘Ergelis’ isimli ATALIAN’a özel enerji yönetim yazılımı ile tüketimleri izleyip, kontrol altında tutabiliyoruz.
AVM’lerde zorunlu hale gelen plaka tanıma sistemleri (PTS) gibi teknolojik hizmetlere hızlı bir şekilde adapte olup ATALIAN olarak bu sistemleri kurup, bakım anlaşmalarını yapabiliyoruz.
Proje danışmanlık hizmetlerimiz, herhangi bir tesis inşaat aşamasında iken o projeye dahil olup, en doğru çözümlerin seçilmesini ve uygulanmasını garanti ediyor.
Taahhüt çözümlerimiz sayesinde fit-out ve renovasyon gibi konularda herhangi bir servis firmasının ötesinde müşterimizin yanında oluyoruz. Projenin elektromekanik ve mimari altyapısını bitirdikten sonra, bakımlarını da üstlenerek müşterimizin asıl işi olan konulara odaklanmasına yardımcı oluyoruz.
Ne tür tesislerde hizmet veriyorsunuz?
Bünyemize kattığımız şirketler, kendi alanında uzun yıllar uzmanlaşmış ve bir tesis yönetim ihtiyacını en geniş anlamda karşılayabilecek durumda. Teknik hizmetler, enerji yönetimi, temizlik ve güvenlik vb. konularda hizmet verdiğimiz alışveriş merkezleri, ofis binaları, fabrikalar, eğitim kurumları, kamu kurumları, oteller, perakende mağaza zincirleri müşterilerimiz arasında yer almakta.
Türkiye’de tesis yönetiminin geleceği konusunda ne söylemek istersiniz?
Önümüzdeki 5 yıl içinde tesis yönetimi sektörünün önemli değişikliklere tanık olacağını düşünüyorum. Artan hayat standartları ile birlikte müşteri beklentileri de artıyor. Bu beklentilerin karşılanması için kurumsal, ancak müşteriye yakın durup butik hizmet verebilecek firmalar ön plana çıkacak. Fiyat odaklı bakışın yerini performans ve verimlilik esaslı bakış alacak. Entegre çözümler tercih edilecek, çünkü bunun müşteri faydası daha iyi anlaşılacak. ATALIAN olarak bütün bu beklentileri tek elden karşılayabilecek bir durumda olduğumuz için çok umutluyuz. Müşterilerimizin kendi iş alanlarına odaklanıp, performanslarını artırmaları için onların yanında güçlü bir uzman servis sağlayıcı olmaya devam edeceğiz.
Kaynak: Mallreport